PUTKIREMONTTI -blogi taloyhtiöstä

PUTKIREMONTTI -blogi taloyhtiöstä

2011/02/14

Reklamaatioiden käsittely parkkivalvonnassa

Reklamaatioiden käsittely parkkivalvonnassa
”Mahdolliset reklamaatiot käsittelemme viiveettä, saapumisjärjestyksessä, perusteellisesti ja oikeudenmukaisesti”, vakuuttaa ParkkiPaten nettisivu.

Arto Karhu on vastannut seuraavasti tammikuun alussa Kaupunkiuutisten mielipidepalstan keskusteluun siitä, miksi reklamaatio ei huomioi kaikkia seikkoja?
”Reklamaatiokäsittelijämme tehtävänä on tutkia kaikki reklamaatiot perusteellisesti, oikeudenmukaisesti ja viivytyksettä. Vastauksessaan reklamaatiokäsittelijä ei voi lähteä perustelemaan päätöstään esittämällä vastineita kaikkiin esitettyihin väitteisiin, vaan hän perustaa vastauksensa lakiin, käytössä oleviin faktoihin ja kuviin sekä tarvittaessa valvojalta saatuihin lisätietoihin”, vastaa Arto Karhu.
Vastaus tarkoittanee sitä, että asia käsitellään yksipuolisesti vain heidän näkökulmastaan, mutta esim. väitteitä kylttien huonosta näkyvyydestä tai alueen pimeydestä, jotka ovat autoilijan näkökulma, ei huomioida. Onko se oikeudenmukainen käsittely?

Kerroin Arto Karhulle tammikuussa sähköpostissani ympäristön pysäköintiongelmasta, joka vaikuttaa taloyhtiön pihaankin. Ehdotin hänelle, että hän yrittäisi saada sen valvonnan kaupungilta ParkkiPatelle ja talon valvonta suunniteltaisiin paremmin siihen liittyen! Kyllähän alueiden parempi keskittäminen yhdelle valvojafirmalle, joka olisi paikallinen, olisi kaikille eduksi. En minä heitä vihaa, olen enemmänkin autojen valtaa vastaan.

Ei kommentteja: